Thanks giving

20.11.2015

Hei rakkaat ystävät,

Viime talvena pohdimme ihanan sukulaistyttöni kanssa, miten hyvää meille Suomessakin tekisi kiitollisuuspäivä. Vaikka en aina lämpiäkään kaikelle Amerikasta tulevalle, niin Thanksgiving saisi mielestäni levitä meille tänne marraskuun pimeyteen.

Niinpä päätin, että Ilon ja onnellisuuden kuntosalilla ryhdytään viettämään kiitollisuusviikkoa Thanksgiving-päivän aikoihin. Nyt varmaan jo joku huokaisee kauhuissaan, että joulun valmistelussakin on riittävästi stressiä. Mutta ei huolta, ei tarvitse hankkia kalkkunaa tai kutsua koko sukua.

Me keskitytään olennaiseen: Thanks giving on kiitoksen antamista. Kiitollisuuden tuntemista elämän runsaudesta. Niinpä tulevalla viikolla tunnetaan ja JAETAAN KIITOLLISUUTTA. Kun harjoitamme kiitollisuutta, yhtä tutkituimmista ja tehokkaimmista onnellisuutta lisäävistä taidoista, samalla levitämme hyvää oloa ja onnellisuutta yhä laajemmalle.

Poimi itsellesi sopivat ideat kiitollisuuden jakamiseen:

  • Kiitollisuusviikon ajan ole erityisen herkkä jakamaan kiitosta ympärilläsi oleville ihmisille. Voit kiittää ihan pienistäkin asioista. Antoisinta on, että teet sen läsnäolevasti ja silmiin katsoen. Ja anna kiitollisuuden tunteen täyttää sydämesi jokaisen pienen kiitoksenkin kohdalla. Ja tulet huomaamaan, miten hetkellisetkin kohtaamiset esim. liikenteessä tai kaupan kassalla muuttuvat lämpimiksi ja merkityksellisiksi.
     
  • Huomioi kiitollisena läheisiäsi. Ja kerro heille kiitollisuudestasi. Tai voit kirjoittaa kiitollisuusviestin ja antaa sen tai jättää sellaisen jääkaapin oveen tai työpöydälle löydettäväksi. Voit myös lähettää sen tekstarina tai whatsappissa. Jos musiikki on juttusi, miksi et linkittäisi kiitollisuudesta kertovaa biisiä viestiisi? Tai mitä jos hankkisit kiitollisuuskukan tai kukkakimpun? Tai jos tykkäät leipoa, kiitollisuuskakku voisi olla mieluinen yllätys.
     
  • Voit myös miettiä jonkun sinulle tärkeän ihmisen, joka on vaikuttanut positiivisesti elämääsi, mutta et ehkä ole aiemmin ilmaissut hänelle kiitollisuuttasi. Miksi hän on sinulle tärkeä? Mitä hän on tuonut elämääsi? Mistä olet hänelle kiitollinen? Kirjoita hänelle kiitollisuuskirje. Postin lakon takia en pyydä sinua postittamaan sitä. Sen sijaan soita hänelle tai tee kiitollisuusvierailu. Tärkeää on, että luet hänelle kirjeesi ääneen. Tämä on tutkimustenkin mukaan todella voimakkaasti onnellisuutta lisäävä teko.
     
  • Jos haluat askarrella tai somistaa kotiasi, voit tehdä kiitollisuuspuun. Hae muutamia oksia maljakkoon ja laita viereen valmiiksi lappusia nauhoineen. Niihin jokainen perheenjäsen voi pitkin viikkoa kirjoittaa kiitollisuudenaiheitaan ja solmia niitä puun oksille. Tai voitte tehdä yhdessä yllä olevan kuvan mukaisen kiitollisuuskranssin. Ja toki, viime viikolla mainittu kiitollisuuspurkki toimii loistavasti myös tällä viikolla. Ja mikään ei estä nimeämästä jotakin perheen yhteisistä ruokahetkistä Thanks giving –ateriaksi, jolloin ruuan äärellä jokainen voi kertoa, mistä hän on kiitollinen.

Pysähdytään huomaamaan hyviä asioita elämässämme. Annetaan sydämen täyttyä kiitollisuudesta. Ja annetaan kiitollisuuden levitä. Jaettu kiitollisuus on moninkertainen ilo. :-)

Sydänlämpöisin terveisin

Auli, joka on kiitollinen jokaisesta teistä, rakkaat kanssajumppaajani. Kiitos <3 Kiitos <3 Kiitos <3
Ja juuri nyt olen lisäksi kiitollinen jalkojani lämmittävästä sähkömatosta pöytäni alla sekä Pinterest:stä ihanine kuvineen ja ideoineen. (Tämän jutun kuvat poimittu myös sieltä.)   

ps. Jos et ole vielä Ilon ja onnellisuuden kuntosalin uutiskirjeen tilaaja ja haluat saada sähköpostiisi tiedon aina uudesta, viikoittain vaihtuvasta onnellisuusharjoitteesta, tilaa uutiskirje tällä sivulla olevalla lomakkeella.

Kommentoi   (0) Kommentit

Kommentit

Kirjoitusta ei ole vielä kommentoitu.

Kommentoi

Pakolliset kentät on merkitty tähdellä.




Tervetuloa Ilon ja onnellisuuden kuntosalille!

Tervetuloa Ilon ja onnellisuuden kuntosalille!

Ilon ja onnellisuuden kuntosalin tavoitteena on tukea säännöllisessä mielen jumppaamisessa ja onnellisuuden harjoittamisessa. Vain säännöllisesti ja tietoisesti onnellisuutta harjoittaessa opimme hallitsemaan mieltämme siten, että onnellisuuden valitseminen on mahdollista kussakin hetkessä. Oleellista on itse hallita mieltään, eikä päinvastoin.

Lue lisää

Tilaa uutiskirje


Täytä alla olevaan kenttään sähköpostiosoitteesi, niin lähetän sinulle tiedon viikottaisista harjoitteista, sekä muista ajankohtaisista asioista.

* merkityt kentät ovat pakollisia

Aiemmat onnellisuusharjoitteet