Zombiintumisen ehkäisyllä onnelliseen aamuun

Zombiintumisen ehkäisyllä onnelliseen aamuun

Miten ihana aamu, ajattelin tänä aamuna ulos katsoessani. Jäin kuitenkin ihmettelemään, miten tämä tavallista aikaisempi aamu poikkesi muista arkiaamuista. Tiesin sen välittömästi Syynä oli kunnon pitkä yöuni.

Onnellisiin arkiaamuihin ei tarvita tutkimusten mukaan kuin yksi tunti enemmän yöunta. Michiganin yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan tuo yksi tunti onnellistuttaa meitä enemmän kuin 60 000$ lisäys vuosituloissa. Vanhan kansan sanonnalla nukkumisen ja rahan tallentamisen yhteydestä on siis ihan tieteellinen näyttö.
Jokainen varmaan tietää, miksi itse kelläkin yöunet tahtovat jäädä liian lyhyiksi. Minun syyni on zonbiintuminen tv:n edessä ja facebookia selaillessa. Jotenkin vain ei saa siitä itseään liikkeelle. Sitä kuvittelee keräävänsä energiaa kaikkia niitä puuhia varten, jotka pitää tehdä ennen nukkumaanmenoa. Mutta mitä jos tekisinkin ne jo aikaisemmin illalla?

Tässä minun zombiintumisen ehkäisy –listani:

1.    Facebook ja sähköposti KIINNI ennen puoli yhdeksää.
2.    Iltapesut uutisten aikana. (Olen kuullut ne kuitenkin jo päivän aikana useamminkin.)
3.    Pyjama päälle välittömästi pesulta tultuani.
4.    TV:stä katsottava ohjelma tai elokuva valitaan etukäteen.
5.    TV suljetaan välittömästi ko. ohjelman jälkeen. 
6.    Ajattelutavan muutos: Aikaisin nukkumaan meneminen ei ole rangaistus, vaan ihana mahdollisuus onnellisempaan aamuun.

Miten ihana aamu, ajattelin tänä aamuna ulos katsoessani.
Jäin kuitenkin ihmettelemään, miten tämä tavallista aikaisempi aamu poikkesi muista arkiaamuista. Tiesin sen välittömästi. Syynä oli kunnon pitkä yöuni.